Plan pracy-maj

  1. Rozwój ruchowo-umuzykalniający:
  • Zabawy na świeżym powietrzu, wyjścia na plac zabaw, na spacery – ćwiczenie koordynacji ruchowej, rozwój motoryki dużej, planowanie działań, współpracy w grupie.
  • Zabawy ruchowo-umuzykalniające (uczymy się współpracować w grupie, reagować na polecenia w odpowiednim czasie, ćwiczymy pamięć, poczucie rytmu oraz równowagi, zwiększamy świadomość własnego ciała i wykonywanych ruchów).
  1. Rozwój manipulacyjny i konstrukcyjny:
  • Układanie wież z klocków, pudełek oraz kubeczków – układamy mniejsze elementy na większe, ćwiczenie koordynacji oko-ręka, aktywujemy logiczne myślenie, planowanie.
  • Sortowanie zabawek – zwracanie uwagi na różnice pomiędzy zabawkami, ćwiczenie nawyku sprzątania po skończonej zabawie.
  • Ćwiczenie ruchów rąk, palców, nadgarstków poprzez oglądanie książek, rysowanie, zabawy z wykorzystaniem sznurków itp.

3.Rozwój poznawczy:

  • Rodzina – poznajemy członków najbliższej rodziny (mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek, wujek, ciocia) – zajęcia z wykorzystaniem plansz/rysunków.
  • Świętujemy Dzień Mamy.

4.Rozwój społeczno – emocjonalny:

  • Nauka prawidłowych zachowań na placu zabaw.
  • Praca nad nawykami prozdrowotnymi i samoobsługowymi – sygnalizowanie potrzeb fizjologicznych, mycie rąk, samodzielne ubieranie kapci, skarpetek itp., samodzielne spożywanie posiłków i napojów.
  • Prawidłowe zachowania w grupie i pomiędzy dziećmi – uczymy się dzielić zabawkami, uczymy się współpracy, komunikacji.