Plan pracy-marzec

Rozwój społeczno–emocjonalny :

  • Wspólne zabawy w grupie.
  • Segregacja i zbieranie zabawek po zakończonej zabawie.
  • Utrwalenie codziennych nawyków typu ubieranie się, samodzielne jedzenie, komunikowanie potrzeb fizjologicznych.
  • poczucie bezpieczeństwa.

Rozwój poznawczy – kształtowanie spostrzegawczości i wyobraźni:

  • Koncerty Ordonowskie Pt: „ Piżamowe rozśpiewanki  „
  • „ Przyjdź do nas Wiosno” przedstawienie dzieciom postaci Pani Wiosny. Obchody pierwszego dnia Wiosny.
  • ‘’Idą Święta’’ –wprowadzenie dzieci w atmosferę zbliżających się Świąt Wielkanocnych.
  • Warsztaty Wielkanocne – śniadanie wielkanocne – poczęstunek.
  • Zapoznanie się z symbolami świątecznymi: kurczaczek, króliczek, pisanki.

 Rozwój muzyczno – ruchowy:

  • Wspomaganie rozwoju ruchowego – zajęcia mające na celu pomoc w    
  • Nabywaniu sprawności ruchowej – podskoki, obracanie się, turlanie się.
  • Śpiewanie piosenek „ Jestem Zuch”, Witam Was”, „ Idzie Wiosna”…
  • Rytmika – zabawy taneczne z wykorzystanie instrumentów muzycznych.
  • Rozwój motoryki dużej – przechodzenie przez tunel.

Rozwój konstrukcyjny – motoryka mała :

  • Układanie klocków – układanie wieży, szeregowanie, burzenie.
  • Oglądanie książeczek w miękkiej i grubej okładce. Odwracanie kartek.
  • Zajęcia plastyczne – kolorowanie pisanek.
  • Wyklejanie kwiatów z okazji  Dnia Wiosny.