Plan pracy-marzec

Rozwój poznawczy:

  • Aranżowanie zabaw z wykorzystaniem książeczek i obrazków; wskazywanie przez opiekunkę i opowiadanie o przedmiotach znajdujących się na obrazkach, zachęcanie do gaworzenia, nazywania, wskazywania
  • Próby wskazywania przedmiotów znajdujących się w sali
  • Powitanie wiosny - obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie, szukamy pierwszych oznak wiosny
  • Słuchanie piosenek o tematyce wiosennej ("Maszeruje wiosna") 
  • Zachęcanie dzieci do wykonywania prostych ruchów, próby naśladowania gestów wykonywanych przez opiekunkę podczas śpiewania piosenek ("Pokaż Grzesiu", "Moje rączki gdzieś zniknęły", "Gimnastyka rączek") 
  • Próby naśladowania odgłosów zwierząt (miau, bee, kwa kwa, mu, koko, hau) 
  • Warsztaty wielkanocne 
  • Koncerty gordonowskie pt. "Piżamowe rozśpiewanki" wyk. Wytwórnik Muzyczny

Rozwój społeczno-emocjonalny:

  • Zachęcanie dzieci do współpracy podczas zabawy, wymienianie się zabawkami, wspólne układanie klocków
  • Próby poruszania się "w pociągu" 
  • Kontynuacja nauki nawyku sprzątania zabawek po zakończonej zabawie 
  • Zapewnienie dziecku pogodnej i życzliwej atmosfery w grupie
  • Kontynuujemy uczenie się korzystania z nocnika

Rozwój fizyczny:

  • Piętrzenie i szeregowanie klocków - ćwiczenie umiejętności manipulacji specyficznej, koordynacji wzrokowo-ruchowej, precyzyjnego kontrolowania ruchów
  • Przesuwanie koralików według jednej drogi ćwiczenie ruchów palców, nadgarstka, dłoni
  • Zwiększanie zakresu ruchów celowych rąk, koordynacji ciała podczas prób łapania baniek mydlanych, balonów
  • Próby pokonywania przeszkód na drodze - omijanie zabawek
  • Tunel - zabawy z elementami raczkowania
  • Swobodne poruszanie się do dziecięcej muzyki