Plan pracy-marzec

Rozwój ruchowy i umuzykalniający

  1. Wspomaganie rozwoju ruchowego dziecka: organizowanie zajęć mających na celu pomoc w nabywaniu sprawności ruchowej, postawy ciała, równowagi, orientacji w schemacie własnego ciała  z wykorzystaniem materacy, brył przestrzennych.
  2. Wprowadzenie do zabawy ruchowej chusty animacyjnej.
  3. Zabawy z piłką.
  4. Ćwiczenia muzyczno-naśladowcze – zachęcanie do naśladowania ruchów i gestów opiekuna.

Rozwój manipulacyjny i konstrukcyjny

  1. Rozwijanie umiejętności manipulowania przedmiotami- obracanie kartek w książeczkach, układanie prostych brył z klocków, nauka manipulowania zabawkami interaktywnymi.
  2. Zabawy prostymi układankami, wkładaniami, labiryntami, klockami o zróżnicowanej strukturze: drewnianymi, zaciskowymi, piankowymi, waflowymi
  3. Zabawy tablicami manipulacyjnymi, zabawkami niereedukacyjnymi i dźwiękowymi.
  4. Zabawy gazetami - kształtowanie funkcji manipulacyjnych poprzez darcie, zgniatanie, wydzieranie, składanie.
  5. Usprawnianie zmysłu równowagi i koordynacji ruchowej - zabawy z materacami różnej formy.

Rozwój poznawczy

  1. Powitanie wiosny-witamy i poznajemy pierwsze oznaki wiosny: zapoznanie dzieci z wierszykiem i piosenkami o tematyce wiosennej.
  2. Święta wielkanocne: wielkanocny koszyczek-co znajduje się w koszyczku do piosenki pt.,, Zwierzęta w koszyku''. Warsztaty wielkanocne.
  3. Zwierzęta na wsi: poznawanie małych i dużych zwierząt hodowlanych.
  4. Kolorowa łąka - jakie owady budzą się wiosną.

Rozwój społeczny

  1. Nawiązywanie kontaktu werbalnego i pozawerbalnego z opiekunami oraz dziećmi.
  2. Utrwalanie umiejętności samodzielnego siadania na krzesełko, posługiwania się łyżką i kubeczkiem.
  3. Utrwalanie dbania o nawyki higieniczne- mycie i wycieranie rączek.
  4. Zachęcanie do sygnalizowania potrzeb fizjologicznych.
  5. Dbanie o ład i porządek w sali.
  6. Zachęcanie do uczestnictwa w zabawach kołowych, przezwyciężanie nieśmiałości.
  7. Nauka przestrzegania zasad w grupie oraz próby czekania na własną kolej.