Plan pracy-kwiecień

1.Rozwój poznawczy:

  • Rozwijanie wyobraźni poprzez dotyk oraz doskonalenie zmysłów: wzroku, słuchu, smaku,
  • Poznawanie kształtów figur geometrycznych,
  • Zapoznanie dzieci:

- z porą roku – wiosną i zmianami jakie wiosna ze sobą niesie,

-  ze znaczeniem pojęcia „ wiosenny ubiór”,

 -  z zasadami bezpieczeństwa na drodze,

 - z zasadami zdrowego odżywiania,

 -  dzień książki dla dzieci – czytanie bajek,

 -  rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat usłyszanych treści bajek.

  1. Rozwój ruchowy:
  • rozwijanie równowagi i koordynacji ruchu (ścieżka sensoryczna)
  • rozwijanie motoryki małej i dużej poprzez ilustrowanie gestem piosenek,
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej oraz mowy,
  • rozwijanie zdolności skupienia uwagi.
  1. Rozwój manipulacyjno-konstrukcyjny:
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej poprzez budowanie różnych konstrukcji z klocków,
  • nawlekanie koralików na sznurek – kształtowanie sprawności manualnej,
  • „układamy książki” – segregowanie ich od największej do najmniejszej,
  • dopasowanie kształtów do otworów ( koło, trójkąt, kwadrat)
  1. Rozwój społeczny:
  • doskonalenie nawyków i umiejętności samoobsługowych,
  • doskonalenie nawyków porządkowych,
  • przestrzeganie zasad panujących w grupie: czekanie na swoją kolej, ustawianie się w pociąg, tworzenie par,
  • zwracanie uwagi na bezpieczeństwo podczas zabaw na świeżym powietrzu.